Meestal kunt u zelfstandig of met hulp van bekenden uw leven prima organiseren, maar soms is er meer nodig. ‘t Baken is er dan om samen met u te onderzoeken wat er nodig is en hoe we dit regelen. Samen zorgen we voor een passende oplossing. In een persoonlijk gesprek kijken we naar uw hele situatie, beantwoorden we uw vragen en geven advies en informatie. Dat kan bij de loketten in Lochem of in Gorssel, maar ook bij u thuis. U mag altijd iemand meenemen om u bij te staan. Soms kunnen we u direct helpen. Soms is er meer nodig. 

Vast aanspreekpunt

U krijgt een vast aanspreekpunt van ’t Baken. Bij ’t Baken werken mensen met brede kennis en ervaring. Als er meer nodig is zoekt uw contactpersoon afstemming met collega’s met specialistische kennis. Deze collega’s kunnen meedenken of betrokken worden bij uw hulpvraag. Met al deze kennis in huis kijken we naar uw vragen en samen zoeken we naar een passende oplossing. U hoeft dus niet van loket naar loket.

Hulp van 't Baken; hoe werkt dat?

In een persoonlijk gesprek brengen we samen in kaart wat er speelt. We zoeken samen naar oplossingen. We kijken eerst naar hoe u zelf en met hulp van familie, vrienden en vrijwilligers uw situatie kunt verbeteren. Maar ook naar wat er verder nodig is aan professionele ondersteuning.

Als het nodig is dan maken we samen een plan. Hierin kijken we naar wat er beter of anders kan. In het plan leggen we vast welke stappen nodig zijn. Samen met u worden afspraken vastgelegd. Niets wordt besproken of besloten zonder dat u daarvan af weet. U staat er nooit alleen voor. Samen zorgen we ervoor dat  uw situatie weer op orde is.

Ik wil dat er iemand met mij meegaat naar een gesprek met 't Baken

Natuurlijk is het prettig dat er iemand met u meedenkt of meekijkt. Vraag gerust of vrienden, familie of kennissen u willen bijstaan. Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Vraag dan naar cliëntondersteuning. Een cliëntondersteuner kan met u meegaan naar een gesprek met 't Baken, maar kan ook helpen bij:

  • het vinden en regelen van de juiste hulp
  • het begrijpen van de regels en het invullen van formulieren
  • het contact met (zorg)organisaties

Een cliëntondersteuner is onafhankelijk. Hij of zij kijkt altijd wat het beste is voor u. Cliëntondersteuning is gratis. U kunt rechtstreeks een afspraak maken voor cliëntondersteuning.

Contactgegevens cliëntondersteuning

MEE Oost

tel: (0314) 34 42 24

e-mail: info@mee-oost.nl

Hoe gaat 't Baken om met mijn persoonlijke gegevens?

Om u zo goed mogelijk te helpen heeft ‘t Baken persoonsgegevens van u nodig. Daar gaan we uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk mee om. Uw persoonsgegevens worden alleen gebruikt als dat nodig is om (wettelijke) taken uit te voeren. Het kan zijn dat wij informatie met derden delen, waaronder persoonsgegevens en informatie over uw gezins- en persoonlijke situatie. Hierbij houden wij ons aan de plichten die de gemeente heeft om de privacy van inwoners te beschermen.

Meer informatie over privacy.

Wat als ik niet tevreden ben?

Wij doen er alles aan om u goed te helpen. Toch kan het gebeuren dat er iets mis gaat. Meestal is dat met een goed gesprek op te lossen. Als dat niet lukt dan is er een onafhankelijke vertrouwenspersoon waar u terecht kunt. 

Annemieke Spijker luistert, denkt mee en geeft advies. Ook helpt ze bij klachten en bezwaren.

Contactgegevens vertrouwenspersoon

Annemieke Spijker

tel: (026) 3842826

e-mail: vertrouwenspersoon@zorgbelanggelderland.nl