Met een beperking is het niet altijd mogelijk om volledig te werken. Soms heeft u extra begeleiding nodig. Medewerkers van 't Baken geven u hulp en advies.

Heeft u een uitkering van het UWV, dan verwijzen wij u naar uw contactpersoon bij het UWV.

Kijk op de website Samen Veerkrachtig voor advies en tips. U kunt daar ook in contact komen met anderen die hetzelfde meemaken.

Voor hulp neemt u contact op met 't Baken. Vindt u het prettig dat er dan iemand met u meedenkt of meekijkt? Vraag gerust of vrienden, familie of kennissen u willen bijstaan. Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Vraag het dan aan een vrijwilliger.

Of vraag naar cliëntondersteuning. Een cliëntondersteuner kan u helpen bij:

  • het vinden en regelen van de juiste hulp
  • het begrijpen van de regels en het invullen van formulieren
  • het contact met de gemeente en (zorg)organisaties

Een cliëntondersteuner is gratis en onafhankelijk. Hij of zij kijkt altijd wat het beste is voor u. U kunt rechtstreeks een afspraak maken voor cliëntondersteuning. Neem daarvoor contact met MEE Oost. Kijk op de website van MEE Oost voor meer informatie.

Is die hulp niet genoeg? Schakel dan een mantelzorgmakelaar in. U vindt een mantelzorgmakelaar op de website van de Beroepsvereniging Mantelzorgmakelaars. Een mantelzorgmakelaar is niet gratis. Misschien vergoedt uw zorgverzekering de kosten. Vraag ernaar bij uw zorgverzekeraar.

Toon organisaties

MEE Oost

Terborgseweg 6
7005 BA Doetinchem
Postbus 517
7005 BA Zwolle
0314 34 42 24

Vrijwilligerscentrale Gemeente Lochem

Woensdag en vrijdag: 9.30 - 11.30 uur in het Stadshuus (Markt 3, Lochem).

Bellen of mailen voor een afspraak op een andere dag kan ook.

Dr. Rivestraat 1
7241 AS Lochem
Postbus 196
7240 AD Lochem
057 329 70 00

Adviespunt Zorgbelang

Onafhankelijke cliëntenondersteuning Wet langdurige zorg (Wlz).

0900 243 81 81 / 026 202 06 20

U maakt bezwaar als u het niet eens bent met een besluit van bijvoorbeeld:

  • gemeente
  • Rijksoverheid
  • UWV
  • Sociale Verzekeringsbank
  • schuldhulpverlener

Een besluit kan gaan over zorg die u heeft aangevraagd of over geld. Een besluit ontvangt u altijd in een brief. In de brief staat ook hoe u bezwaar maakt. Of kijk op de website van de organisatie.

Zorg ervoor dat u op tijd bezwaar maakt. In de brief met het besluit staat hoeveel tijd u heeft om bezwaar te maken.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u.

Of vraag rechtshulp aan het Juridisch Loket. Kijk op de website voor voorbeeldbrieven of neem contact op.

Kijk voor meer informatie ook op de website van de Nationale Ombudsman.

Toon organisaties

Nationale Ombudsman

Postbus 93122
2509 AC Den Haag
0800 33 55 555

Juridisch Loket

0900 80 20 (€ 0,25 per minuut)