Er zijn veel hulpmiddelen om uw leven gemakkelijker te maken. Bijvoorbeeld:

  • hulpmiddelen voor het huishouden, zoals grijpers, kookplaatbeveiligers en stastoelen
  • hulpmiddelen om mobiel te blijven, zoals een rollator of een rolstoel
  • hulpmiddelen om in contact te blijven met anderen, zoals personenalarmering en aangepaste telefoons

Kijk op Hulpmiddelenwijzer.nl wat u nodig heeft. Of vraag advies aan uw huisarts.

Hulpmiddelen kunt u vaak de eerste 6 maanden lenen bij de thuiszorgwinkel. Heeft u langere tijd een hulpmiddel nodig of vragen over hulpmiddelen? Neem dan contact op met een medewerker van 't Baken.

De kosten voor een hulpmiddel worden soms vergoed. Ook daarover kan een medewerker van 't Baken u meer vertellen. Als u geen recht heeft op een vergoeding kunt u een hulpmiddel zelf kopen. Dat kan vaak ook tweedehands. Op de website van Goedmobiel staat informatie over tweedehands hulpmiddelen.
Bent u lid van LivioPlus? Dan krijgt u korting als u zorghulpmiddelen bestelt bij Livio ZorgPunten. Kijk op de website voor meer informatie. U kunt ook terecht bij het Medipoint bij Fysiotherapiepraktijk de Boer & de Jonge in Gorssel.

Wilt u leren omgaan met een hulpmiddel? Een ergotherapeut kan u helpen.

Toon organisaties

Thuiszorgwinkel Zutphen

Openingstijden:

    \t
  • ma t/m vr 9.00 - 17.30 uur
  • \t
  • zaterdag 10.00 - 13.00 uur
Den Elterweg 77
7207 AE Zutphen
088 102 01 00

Livio ZorgPunten

U moet lid worden van LivioPlus. Bent u lid, dan krijgt u korting op zorghulpmiddelen.

Fysiotherapiepraktijk de Boer & De Jonge – Medipoint

Zorgkaart Nederland - ergotherapeuten

Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Cliëntondersteuning vindt u bij 't Baken en MEE Samen.

Toon organisaties

Nationale Ombudsman

Postbus 93122
2509 AC Den Haag
0800 33 55 555

MEE Samen - cliëntondersteuning

Contactpersoon: Dofien Houwer

088 633 0633