U kunt bij verschillende mensen terecht voor hulp bij uw aangifte:
Een vrijwilliger vindt u bij Budgetadviescentrum Lochem (B€L) en de Vrijwilligerscentrale Lochem.
Woensdag en vrijdag: 9.30 - 11.30 uur in het Stadshuus (Markt 3, Lochem).
Bellen of mailen voor een afspraak op een andere dag kan ook.
Ga naar de Sociaal Raadslieden. Zij weten alles van wetten en regels. Hun hulp is gratis. Bel op en maak een afspraak voor het spreekuur bij u in de wijk. Er is ook een telefonisch spreekuur en een inloopspreekuur.
Spreekuren
Gorssel: Den Oldenhof, maandag 9.00 - 10.00 uur
Lochem: Gemeentehuis, maandag 14.00 - 15.00 uur
Kunt u de gemeentebelastingen zoals afvalstoffenheffing en onroerendezaakbelasting niet betalen? De gemeente kan de belasting kwijtschelden. U hoeft dan niet te betalen. U kunt kwijtschelding aanvragen als u een laag inkomen heeft en geen spaargeld. Vraag Tribuut belastingcentrum om meer informatie.
Moet u wel betalen? U kunt de gemeentebelasting ook in termijnen betalen. Als dit niet lukt, kunt u een betalingsregeling aanvragen.
Telefonisch bereikbaar:
Bezoek aan Tribuut belastingcentrum alleen op afspraak.
Heeft u post gekregen van bijvoorbeeld de gemeente of Belastingdienst? En begrijpt u niet wat er in de brief staat?
Ga langs bij het spreekuur van de Vrijwilligerscentrale. Of neem contact op met 't Baken.
Woensdag en vrijdag: 9.30 - 11.30 uur in het Stadshuus (Markt 3, Lochem).
Bellen of mailen voor een afspraak op een andere dag kan ook.
U maakt bezwaar als u het niet eens bent met een besluit van bijvoorbeeld:
Een besluit kan gaan over zorg die u heeft aangevraagd of over geld. Een besluit ontvangt u altijd in een brief. In de brief staat ook hoe u bezwaar maakt. Of kijk op de website van de organisatie.
Zorg ervoor dat u op tijd bezwaar maakt. In de brief met het besluit staat hoeveel tijd u heeft om bezwaar te maken.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u.
Of vraag rechtshulp aan het Juridisch Loket. Kijk op de website voor voorbeeldbrieven of neem contact op.
Kijk voor meer informatie ook op de website van de Nationale Ombudsman.
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Cliëntondersteuning vindt u bij 't Baken en MEE Oost.
Contactpersoon: Dofien Houwer
Contactpersoon: Maaike de Weerd