Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder als u de huur niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder u uit huis zet. Vraag het Budgetadviescentrum Lochem (B€L) om hulp. Of vraag hulp aan de Stadsbank Oost Nederland.

Informeer ook bij het Budgetadviescentrum Lochem (B€L) naar schuldhulpverlening.

Moet u toch uw huis uit? Vraag aan familie of vrienden of u bij hen terecht kunt. Lukt dat niet, neem dan contact met ons op. 't Baken kan u helpen in een crisissituatie.

Zoekt u een plek om te slapen? Neem contact op met Iris Zorg voor nachtopvang.

Toon organisaties

Budgetadviescentrum Lochem (B€L)

Contactpersoon: Anja Rouwenhorst

0573 29 70 00

Stadsbank Oost Nederland

Telefonisch bereikbaar van 9.00 - 16.00 uur. U kunt ook een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek. De gesprekken vinden plaats in het gemeentehuis van Lochem.

Spelbergsweg 35
7512 DX Enschede
088 766 36 66

IrisZorg

Vragen of problemen over alcohol, drugs, gamen of internetgebruik? Vraag het IrisZorg. Wij bieden advies en verslavingsbehandeling aan iedereen met een (dreigende) verslaving (jongeren vanaf 12 jaar). Ook voor ouders en beroepskrachten.

088 606 16 00

Juridisch loket - huurachterstand

Bel naar Veilig Thuis. Zij zorgen ervoor dat u opgevangen wordt als het nodig is. Dat kan ook op een geheime plek zijn. Uw kinderen mogen ook mee.

In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.

Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website Blijf van mijn dier.

't Baken geeft ook hulp en advies.

Toon organisaties

Mannenmishandeling

Veilig Thuis

Veilig Thuis is het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld en kindermishandeling. Veilig Thuis is er voor slachtoffers, plegers en mensen die bezorgd zijn om anderen. Anoniem blijven is mogelijk.

0800 20 00 (gratis)

Blijf van mijn dier

Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Cliëntondersteuning vindt u bij 't Baken en MEE Oost.

Toon organisaties

MEE Oost - cliëntondersteuning

Contactpersoon: Dofien Houwer

06 46 37 86 19

Nationale Ombudsman

Postbus 93122
2509 AC Den Haag
0800 33 55 555